Harry Potter - en magisk upplevelse

Den traditionella klyschan som jag har använt mig av i rubriken stämmer verkligen. Den senaste Harry Potter filmen är verkligen magisk och i går när jag såg den på bio (jag vet, lite efter) satt jag formligen fastklistrad i stolen från första till sista sekund! Jag hade inte haft något emot ytterligare några timmar i den magiska värld som JK. Rowling erbjuder.

Jag är ingen filmvetare, inte heller filmrescensent och jag har inte sett så många filmer att jag kan säga att jag är bevandrad inom filmvetandet. Däremot kan jag säga att jag är ett stort fan av Harry Potter och att jag i stort sett kan de olika böckerna utantill i huvudet och att jag mycket kritisk går och ser dessa filmer. Tidigare har jag med rätta blivit besviken på filmskaparna som inte har lyckats leverera den upplevlse som det bör vara att se Harry Potter på film. Men nu har de äntligen lyckats! När jag reste mig ur biostolen i går kväll var jag helt lyrisk och det var en fullkomligt magisk vandring hem genom ett mörkt Uddevalla, nå väl det var inte mörkare än det brukar vara i Uddevalla i början av augusti vid tolvtiden på natten.

Och fortfarande när jag vaknade i dag var jag lyrisk över den magiska världen och jag har nu i ungefär tolv timmar levt mig in i och önskat att jag tillhörde den världen. På vägen hem i går kväll fantiserade jag mig in i hur det skulle vara att gå med sin trollstav innanför tröjan på jakt i ett fascinerande trollkarlssamhälle. Jag hade velat sporinga genom Hogwarts korridorer och gå genom vägspärren till Hogwarts tåget, tyvärr kommer jag aldrig att få uppleva något av detta mer än i fantasin, oavsett hur mycket jag önskar.
Allmänt | |
#1 - - Malin:

kände ungefär precis sådär när jag promenerade från bion efter att ha sett denna magiska film:) Annars brukar jag vara nitisk och hitta fel överallt... Speciellt när det handlar om Harry Potter. Tyckte det känndes lite för bra, efter att ha friskat upp minnet lite insåg jag allt dom hade ändrat och tagit bort... Men på hela taget stod filmen upp till höga förväntningar.

#2 - - André:

Precis, jag brukar också hitta fel med en gång! Men inte den här gången :) Ja visst hade dom ändrat och lagt till och tagit bort, precis som i de andra filmerna men jag tycker inte att det gjorde något i den här filmen. Jag tycker den gjorde Harry Potter rätta.

Upp