SM sprint och tre höjdpunkter

Jag tänkte börja med att berätta att den ena höjdpunkten är Sarah Sjöström som tog nytt världsrekord och blev världsmästare i fjärilssim blott 15 år gammal. Fy fan va bra är de enda rätta orden! Jag tänker tillbaka på vad jag själv gjorde när jag var 15 år, inte blev jag världsmåstare och tog två nya världsrekord i alla fall. Jag gick väl i skolan som alla andra och skrev extra om orientering för Bohusläningen.

Nu till dagens andra höjdpunkt. Jag gillar den svenska dramakomedin "Upp till kamp" skarpt! Såg första delen i dag, det händer inte särskilt mycket men jag fylldes av ro när jag såg den och svartvita bilder flimmrade förbi om 60-talet. Det var en och en halv timme utan stress och med tid för eftertanke om filmens olika delar. Jag väntar med spänning på nästa avsnitt!

Den tredje höjdpunkten är Julia Ohlsson, Uddevalla OK som trots att hon är yngst i klassen med sina 14 och ett halvt år och halvsjuk lyckas gå vidare till finalen i sprint-SM i orientering. I dag avgjordes kvalet på Nordkoster, en fräck terräng som orienterarna inte är vana att springa sprint i. Här kommer några bilder från dagens tävling, tyvärr ingen på Julia.

Jag har en förkärlek till får, därför får ett får från ön bli första bilden. Efter det är det David Bejbom som stämplar en kontroll och därefter följer två bilder på Erik Holmberg vid samma kontroll. Nedanför där är det Göran Winblad som springer förbi en skock med får och en bild från färjan ut till Nordkoster.


Sport | |
Upp