Hockey!

I dag har jag bevakat en hockeycup som gick i Fridhemshallen. För Uddevalla HC gick det inget vidare men fastnade på bild gjorde de i alla fall. Annars är ju inte hockey min favoritsport att kolla på men det fungerar, det är bara att göra som vanligt (är det okej att säga att jag gör det proffsigt i stället?) när jag är ute på olika evenemang. När det gäller ungdomsidrott som är det jag skriver mest om så är det i stort sett samma frågor som ska ställas men med en viss vinkling på sporten. Jag kan helt ärligt erkänna att det inte alltoid är det roligaste, tänk er själva att stå och försöka få ur någon något vettigt som man sedan kan bygga en artikel på men så säger inte personen ett skvatt. Det är inte alltid så lätt. Svårast är ofta barn som är blyga och inte vågar svara på frågor, då måste man ställa ledande frågor även fast det är det man alltid försöker undvika som journalist (förutom när man pratar med politiker, då vill man ofta ha ett ja eller nej). Nu har jag i och för sig aldrig intervjuat någon politiker men jag kan ju tänka mig hur det kan vara. Men jag har faktiskt intervjuat en och annan där man bara vill ha ett enkelt ja eller nej men så kommer det i stället en lång harang av nonsens.

Här kommer några av dagens bilder, i storleksordning. Det är Uddevalla HC (vita) som möter Manglerud Star (gröna). UHC förlorade med 18-0.

Sport | |
Upp